[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Strona tytułowa powinna zawierać powtórzenie informacji z okładki, a dodatkowo nazwisko właściciela, jego adres i numer telefonu.ZASTOSOWANIE BADAŃ OPERACYJNYCH W POSZCZEGÓLNYCH FAZACH KONSTRUKCJI BIZNES-PLANUKonstruktor biznes-planu musi przygotować strategię działania.W tym celu należy:lprzeprowadzić analizę strategiczną, która powinna doprowadzić do określenia pozycji strategicznej przedsiębiorstwallwygenerować różne warianty strategii działania (pośredni, optymistyczny, pesymistyczny i niespodziankowy)llocenić i wybrać wariant najlepszyllpokazać sposoby strategii wdrożenia wybranej strategiilPozycja strategiczna firmy warunkowana jest otoczeniem (szansami i zagrożeniami) oraz sytuacją przedsiębiorstwa (jej silnymi i słabymi stronami), a także celami działania stawianymi przez właścicieli firmy.OTOCZENIE ZASOBY CELESTRATEGICZNA POZYCJA FIRMYPozycja strategiczna firmy odgrywa kluczową rolę w trakcie budowy modelu matematycznego.Plan dopuszczalny wyznaczany jest przez warunki panujące w otoczeniu, zasoby firmy.Plan dopuszczalny to plan, który nie jest sprzeczny z istniejącymi ograniczeniami w działaniu przedsiębiorstwa.OTOCZENIE PLAN DOPUSZCZALNY ZASOBYJeśli mamy kilka planów dopuszczalnych, wtedy szukamy planu optymalnego, a gdy to nie jest możliwe wtedy zadowalającego.Aby go znaleźć, należy uwzględnić cele i oczekiwania właścicieli firmy.PLAN DOPUSZCZALNY CELE PLAN OPTYMALNYPrzy konstrukcji planu marketingowego możemy korzystać z algorytmów, np.przy ustalaniu odpowiedniego poziomu cen wyrobów, najpierw należy zoptymalizować poziom kosztów.Pomocne mogą się tu okazać algorytmy opracowane na podstawie teorii gier.W sytuacji konfliktu z konkurentem można wykorzystać modele gier dwuosobowych o sumie zero, a w przypadku konfliktu z przeciwnikiem działającym losowo - modele gier z naturą.Biznes-plan powinien być opracowany pod kątem odpowiedniego adresata.Może się zatem zdarzyć, że przedsiębiorca ubiegający się o kredyty z różnych źródeł, będzie musiał opracować kilka wersji różniących się sposobem przedstawienia informacji, w zależności czy będzie to plan dla banków, instytucji kapitałowych, itp.Biznes-plan może służyć nie tylko do pozyskiwania środków, lecz dobrze sporządzony, może być dokumentem, który krok po kroku będzie sugerował kierownictwu firmy jak postępować by osiągnąć sukces realizując określone cele.Jeśli przedsiębiorca rozpoczyna swą działalność, wtedy biznes-plan ułatwia mu określenie koncepcji rozwoju firmy, ocenę konkurencji, a także oszacowanie kosztów i ryzyka związanego z planowanym przedsięwzięciem.Biznes-plan jest także dokumentem, który pomaga kredytodawcy odpowiedzieć na pytania:lkim jest przyszły kredytobiorcallw jakim celu chce zaciągnąć kredytlljakie jest zabezpieczenie kredytulljakie jest ryzyko związane z kredytemlDane o otoczeniu firmy uzupełnione o jej mocne i słabe strony są podstawą podejmowania przyszłych decyzji w zakresie celów, środków oraz metod ich osiągania, a także wyboru strategii działania zapisanej następnie w ich biznes-planie.BIBLIOGRAFIA:lEwa Filar, Jerzy Skrzypek „Biznes-plan” , Warszawa Poltext 1996llLucyna Kowalczyk “ Biznes-plan, czyli jak poznać kredytobiorcę” , Warszawa Teigger 1998llPhilip Kotler “Marketing”llTim Ambler “Marketing od A do Z” , Kraków Szkoła Biznesu 1999llpraca zbiorowa pod red.Jerzego Altkosna i Teodora Kramera “Leksykon Marketingu” , Warszawa PWE 1998llll [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl