[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Trudno jest też również dotrzeć do młodzieżowego segmentu rynku.Czasopisma są czytane przez osoby o wyższym wykształceniu, wyższych dochodach i wyższym statucie społecznym.Są oni mocno przywiązani do danego tytułu.Dlatego stosunkowo łatwo jest określić typ potencjalnego czytelnika i w jaki sposób zbudować reklamę, która dotarła by do niego w całości.Wykorzystywane są więc w przypadku kampanii edukacyjnej, informacyjnej szczegółowo o zaletach produktu lub gdy zależy projektującemu reklamę na wywołaniu nastroju, aury wokół danej marki.Czasopisma są czytane bardziej dokładnie a nawet kilkakrotnie i poświęca się im więcej czasu niż w przypadku gazet.Reklamę w czasopismach postrzega się jako jej najdroższą formę, przy czym wymagają one długiego okresu wyprzedzenia przy składaniu reklam.Ogólną zasadą kierującą w reklamie prasowej jest zmuszenie czytelnika do jej przeczytania.Stosuje się tu humor, prostota, intensywny kolor, odwołanie się do zmysłów, absurdalność, ruch.Związek między kategorią produktu a gotowością konsumenta do poświęcenia reklamie więcej uwagi ma tu wiele do powiedzenia.4.2.3.RADIORadio stanowi najmniejszą część w "torcie reklamowym".Najczęściej wykorzystywane jest przez firmy, które znane są już z reklam w telewizji lub prasie.Radio stanowi więc przypomnienie konsumentom o danym produkcie, marce oraz utrwala ich tylko jedną korzyść.Reklama radiowa jest postrzegana jako mniej irytująca i dociera do tych nielicznych segmentów do których nie dociera telewizja.Zaletą jest tutaj elastyczne planowanie emisji oraz tanie i mało czasochłonne przygotowanie reklamy.Produkcja spotu ogranicza się do różnych możliwości i metod wykorzystywania słowa mówionego i dźwięku.Jest więc ulotna.4.2.4.OUTDOORReklama zewnętrzna posiada niespełna 8% udziału na rynku mediów w Polsce, przy czym popyt na nią stale rośnie.Najwięcej wydatków na ten nośnik, bo aż 85% swego budżetu reklamowego ponoszą firmy tytoniowe i browary.Coraz częściej reklamują się znane marki samochodów, banki, firmy ubezpieczeniowe, sieć hoteli.Pomimo iż ilość nie przybywa regularnie na terenie całego kraju, firmy niechętnie sięgają po tę formę reklamy.Przyczyną tego jest brak ujednoliconych danych o efektywności tego rodzaju środków przekazu.Dodatkowo koszty kampanii ogólnokrajowej są porównywalne z cenami reklamy telewizyjnej.Ceny nośników nie są uzależnione od ich umiejscowienia.Podział tablic ze względu na ich użyteczność, jakość, atrakcyjność i ceny pomoże je skierować w kampaniach do odpowiednich grup docelowych.4.2.5.DZIAŁANIA REKLAMOWE BELOW THE LINE (BTL)Do zakresu działań BTL należy: direct mail, direct advertising, materiały POS, inserty.Zazwyczaj przedsiębiorstwo, jeśli już decyduje się na reklamę w BTL-u, przeznacza zazwyczaj około 10 - 15% swego budżetu reklamowego.Dopiero od niedawna agencje reklamowe zaczęły interesować się tą formą reklamy.Na rynku funkcjonują już agencje, MARCOM, KENNEDY JANSSEN, MARKET LINK, których działania BTL przynoszą około jednej trzeciej przychodów całkowitych.Direct mail polega na pocztowej wysyłce do wybranej grupy odbiorców - obecnych lub potencjalnych klientów, materiałów reklamowych.Pozwala to na dotarcie dokładnie do tej grupy ludzi, na której nam zależy i chcemy aby korzystali z naszych produktów.Wymaga to od firmy prowadzącej takiego rodzaju kampanię dużej bazy danych, ale z drugiej strony pozwala na oszczędne gospodarowanie budżetem.W skład direct mail może wchodzić również próbka reklamowanego produktu.Direct advertising oznacza natomiast wrzucanie materiałów reklamowych do skrzynek pocztowych lub wkładaniu je w drzwi domu.Różnica w stosunku do direct mail jest taka, iż działania da odbywają się na terenie całego osiedla, miasta lub nawet kraju skierowane do wszystkich mieszkańców, a nie jak w przypadku dm do z góry ściśle określonej grupy ludzi.Materiały POS, termin przetłumaczony z języka angielskiego point of sale, są to nośniki reklamowe przeznaczone do ekspozycji w miejscach sprzedaży.Oznacza wszelkiego typu plakaty, ulotki, przyczepiane do półek wszelkie formy drukowane, reklamujące produkt, hangery materiały podwieszone do sufitu.Wykorzystywana jest również powierzchnia na podłodze do naklejania np.kolorowych stopek, które mają skierować klienta do stosika z danym produktem.Inserty, ta nazwa również wywodzi się od terminu angielskiego, oznacza wrzutka.„Są to materiały reklamowe wkładane do prasy codziennej lub czasopism.” Mogą to być próbki produktów, np.szampan, kolorowe oferty, itp.5.INTERNETSzybki rozwój komercyjnego Internetu nastąpił po roku 1992, kiedy pojawili się jego prywatni dostawcy.Zaczęto wykorzystywać ogólnoświatową sieć w biznesie.Bardzo szybko odkryto Internet jako nowe, atrakcyjne medium, z którym zaczęto umieszczać reklamy o ogólnoświatowym zasięgu.Mogą reklamować się nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale również małe firmy mające szansę zaistnieć w ogólnoświatowej pajęczynie.Większość z nich posiada witryny na stronach WWW zazwyczaj ze względu na ogólnie panującą modę.Menadżerowie tych firm lun kierownicy działów marketingu często nie wiedzą czy obecność firmy w Internecie jest potrzebne, a jeśli już zaistniała by w nim, to jaka jest jej efektywność.Niewątpliwą zaletą reklamy w Internecie jest jej atrakcyjność cenowa.Założenie i utrzymanie witryny nie jest kosztowne w porównaniu do innych środków masowego przekazu.W sieci można zrealizować wszystkie fazy procesu podejmowania decyzji zakupu, poczynając od reklamy na jednym z często odwiedzanych serwerów WWW, poprzez prezentację wizerunku firmy i szczegółowy opis produktów, kończąc na wypełnieniu formularza zamówienia (jedna z podstawowych możliwości języka HTML) i dokonywaniu płatności przy pomocy karty kredytowej.W reklamie internetowej można zawrzeć kompletną informację, potrzebną klientom o firmie i produkcie, jego działaniu i nowościach.Pomaga również w budowie wizerunku przedsiębiorstwa wśród szerokiego kręgu odbiorców.Niezbędne jest tu tworzenie profesjonalnego serwera WWW i stałej obecności w Internecie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl