[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.My jednak nie postrzegamy go.ciele nie można oddzielić od jego rodzica-Boga wszechświata. %7ładen człowiek nie może zobaczyć Boga i żyć ,Do stwierdzenia z poprzedniego rozdziału, że Ponad-ego czytamy w Starym Testamencie.Prawdziwe znaczenie tychzamieszkuje serce, można by dodać znacznie więcej.słów jest takie, że żadne osobiste ego nie może wejść w stanTo, co istnieje w ludzkiej istocie jako ośrodek Ponad- Ponad-ego i kontynuować poprzedniej ograniczonej egzystencji.ego, istnieje także poza nią w Uniwersalnym Duchu, którego Gdy tylko spocznie w większym Ego, roztapia się, całkowiciejest częścią.uspokaja, zespala z jednością, poddaje się zamiast działać.Umiejscowienie to jest paradoksalne, ponieważ istnieje My nie  widzimy Ponad-ego; wyczuwamy je.Wizjetylko jedno Ponad-ego, jedno uniwersalne boskie ego, jedynie odsłaniają jego najpiękniejsze odzienie, szaty ospoczywające w człowieku.Nie ma oddzielnego Ponad-ego olśniewającym blasku, wszak tylko szaty.związanego z każdym osobnikiem.Monizm jest najwyższą Nie widzimy jego piękna; nasza istota rozpływa się wprawdą. Jestem w moim Ojcu, ty we mnie, a ja w tobie , jego oddechu i stajemy się tym, co poeta, malarz, rzezbiarz,obwieściło Ponad-ego przez Jezusa.Jest tylko jedno Ponad-ego, muzyk, szuka, lecz rzadko znajduje.dla wszystkich ludzi, nie oddzielne dla każdego z nas.Ponad-ego jest najwyższą rzeczywistością, lecz jegoNie ma milionów wiecznych Ponad-ego, tylko miliony rzeczywistość jest zbyt subtelna, zbyt wyrafinowana dlaśmiertelnych jednostek.wypowiadanego słowa.Najlepiej rozsmakowywać się nią wTo, które pojawia się w jednym człowieku, kiedy długiej ciszy.osobiste ego zostaje podporządkowane, jest dokładnie takie Jest to promień Boga w człowieku, nieokreślonasamo jak to, które pojawia się u wszystkich innych ludzi.Tak Nieskończoność, która przerasta jego wymierną istotę,samo jak każdy pojedynczy promień nie różni się rodzajem ani prawdziwy Duch w ludzkim ciele; to, co jest w nim całkowiciejakością od samego słońca, tak samo każdy atom Ponad-ego, wolne od wszelkich pasji, wszelkich pragnień i słabości.Boski promień nie różni się od Boga-słońca, który je wysyła.Stanowi dla niego szczyt wszelkiej moralności, doskonałościDlatego Ponad-ego jest zarówno matematycznym wszystkich etyk, ponieważ mówi do niego o jego jedności zpustym punktem, jak i jednocześnie przestrzenią zmykającą wszystkim co żyje, zarówno w królestwie ludzi, jak i zwierząt, iwszechświat w jednym uświęconym związku.To paradoksalne w ten sposób wprowadza pierwotny obowiązek uniwersalnegostwierdzenie przeciwstawia się zwykłej logice i zwykłemu współczucia.rozsądkowi; nie może zostać pojęte przez intelekt; siatka słów Ponad-ego wyraża jedynie siebie.Nie wyraża moralności aninie może pojmować jego ulotnego znaczenia; może być tylko cnoty; to są pojęcia stworzone przez człowieka.Ponad-ego jestzrozumiane i pochwycone, kiedy rozum dotrze do swych od nich niezależne; my tworzymy i odtwarzamy nasząnajodleglejszych granic.moralność z epoki na epokę, lecz etyka Ponad-ego jest wieczna,absolutna i niezmienna.121 A jednak wszelka moralność ostatecznie pochodzi z tegochwalebnego zródła, tak jak wszelkie cnoty ostatecznie biorą sięw jego łaskawości.Ten, kto żyje w jego świetle jest lepszycharakterem od dobrego człowieka, tak jak dobry człowiek jestlepszy od złoczyńcy.Ostatecznie Ponad-ego jest pogłębionym odczuciemE Ja , bardziej boskim i w efekcie zmienionym w elementtranscendentalny, z którego to uczucie bierze początek.Kiedy próbujemy zrozumieć naturę czegoś ponad-fizycznego, dobrze jest znalezć odpowiednią analogię.Analogia, szczególnie pożyteczna dla tych, którzypragną zrozumieć, jak Ponad-ego jest połączone z umysłem iciałem co zachodzi między nimi  to lampa ustawiona wewnętrzu domu w pewien określony sposób.Ustawienie to wyjaśnia diagram na stronie 120.Otopokój (B) z lampą (A); między tym pokojem a sąsiednimznajdują się drzwi (C); lustro (D) odbijające światłoprzymocowane jest do ściany w taki sposób, że przechwytuje irzuca je do pokoju zewnętrznego (F), a nawet dalej, aż nawerandę (H)Symbolizm tego szkicu jest następujący: lampaprzedstawia Ponad-ego, promieniującą, fundamentalnąświadomość człowieka.Wewnętrzne pomieszczeniezawierające lampę to Wieczność, najwyższy super-fizycznyMarkowski stan, obszar prawdziwego istnienia, które jest uniwersalne,bezosobowe i samo w sobie zdecydowanie odległe odaktywności naszego świata; to obszar absolutnego światła idoskonałego bezruchu.Jeżeli wyobrazimy sobie, że drzwi sązamknięte, nie ma wówczas nic poza Ponad-ego zatopionym wsobie lub  według poetyckiego opisu z Biblii  BogiemAzamyślonym nad głębokimi wodami.Tak więc zamknięte drzwi122B oznaczają stan głębokiego snu pozbawionego marzeń, w którym błogiej nieświadomości głębokiego snu, a efekt tej zmiany jestcentralne światło jest najmniej przyciemnione.Znaczy to, że w równie oczywisty po przebudzeniu.Nie odczuwamy wówczasstanie głębokiego snu bez marzeń najbardziej zbliżamy się do w żaden sposób choćby resztek spokoju lub nienaruszonejPonad-ego.radości, które oznaczają wyjście ze snu pozbawionego marzeń.Każdy, kto się przebudził z takiego snu będzie pamiętał uczucie Ta spokojna świadomość zmniejszyła się do bladego widmabłogiego spokoju, trwające w czasie przebudzenia jeszcze przez pierwotnego ego.Ponad-ego  zródło wszelkiej trwałej radościkilka chwil, niczym subtelne echo tajemniczego i pięknego  nie jest już odpowiednio reprezentowane, a raczej błędniestanu.Dzieje się tak dlatego, ponieważ poczucie osobowości przedstawiane przez aktywność ego.Ego jest tylko myślą  ja jeszcze się nie narodziło.korzeniem intelektu.To lustro, które  u zwyczajnegoA jeżeli wyobrazimy sobie, że siła wiatru (E) otworzy drzwi, człowieka  traci większość światła boskiej świadomości, uwiatr ten będzie przedstawiać wejście pierwszego czynnika mędrca  pozwala na doskonałe przekazanie promieniowania.zakłócającego najwyższą harmonię  czasu.Kosmiczny prąd Prześledzmy teraz dalszą drogę tych symbolicznychżycia zaczął uruchamiać swe siły według określonego planu, a promieni; pokonują one zewnętrzny pokój i ostatecznieponieważ najmniejszy ruch wywołuje reakcję, czas pojawia się docierają do pięciu okien oznaczających pięć ludzkichjednocześnie z zakończeniem głębokiego snu, odsłaniając jego zmysłów.Znaczy to, że samo-świadomość weszła donierozłącznego sprzymierzeńca, osobiste ego, pierwotną myśl fizycznego ciała i sprzymierzyła się z nim.Przechodząc przez te ja , ograniczony ludzki umysł.Ten drugi reprezentowany jest otwarte okna, promienie docierają do werandy na świeżymprzez lustro.powietrzu, która przedstawia codzienne nasze działanie naWraz z otwarciem drzwi zaczyna działać płaszczyzna jawie.Rozumiemy wówczas, że to ostateczne odbicie nalustra.Promienie lampy biegną z wewnętrznego pomieszczenia, zewnątrz jest końcową fazą potrójnie przesuniętej oryginalnejprzechodzą przez drzwi i uderzają w lustro.światłości.Boska świadomość Ponad-ego weszła w kontakt z ludzkim ego, Z każdym odbiciem tracimy coś z pierwotnej jasności, tak żez intelektem, w tak wielkim stopniu pomniejszającym codzienne stadium przebudzenia zewnętrznego, które naszymprzeogromną siłę, którą teraz przechwytuje [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl