[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Są to te dziedziny, w których przedsiębiorstwo może podjąć średniej wartości decyzje, podczas gdy konkurencja uzyska lepsze wyniki dzięki rozważnemu procesowi analizy.Uczestnik symulacji ma okazję wykorzystać najskuteczniejsze dostępne techniki analizy i planowania w celu uzyskania najlepszych wyników.3.1 Etapy produkcji.Przyjęte jest, że zakład wytwarza wyroby w procesie dwuetapowym, z wykorzystaniem dwóch różnych surowców.3.2.Surowce.Jak zostało to przedstawione w scenariuszu, przedsiębiorstwo wykorzystuje dwa surowce do wytwarzania obydwu produktów.Jest kilka sposobów, w których dział zarządzający surowcami może decyzyjnie wpłynąć na zyskowność i wydajność działalności przedsiębiorstwa.Jest to oczywiście jeden z wielu czynników wpływających na wyniki działalności firmy, lecz może okazać się bardzo ważnym.3.3.Zaopatrzenie w surowce.Do celów produkcji kierownik produkcji może wykorzystać surowce z dwóch źródeł: z zasobów (zmagazynowanych) zakładu lub z bieżących dostaw surowców.Gdy potrzebne surowce znajdują się wśród zasobów zakładu, model wykorzysta je w stopniu maksymalnym, niezbędnym do utrzymania terminu produkcji.Jeśli natomiast zgromadzone zasoby własne nie są wystarczające, by wyprodukować założoną ilość wyrobów, zakłada się że surowce muszą zostaćzakupione od dystrybutora.Z założenia dystrybutor jest w stanie ilościowo zaspokoić zapotrzbowanie zakładu na surowce, chyba że zakład (czyli uczestnik symulacji) otrzyma uprzednią informację od instruktora o niedoborach surowców na rynku.W normalnych warunkach zakłada się, że na rynku dostępna jest wystarczająca ilość surowca dla wyprodukowania zaplanowanej ilości obu wyrobów.Zakłada się, że zamówienie i dostawa surowców od dystrybutorazajmuje dwa tygodnie.Jeśli zatem zakład rozpoczyna nowy kwartał bezzasobów surowców, oznacza to, że zakład pozostanie bezczynny przez dwatygodnie, do momentu aż dostarczone zostaną surowce.Obniża to wydajnośćdo 11/13 "normalnej" pełnej wydajności produkcyjnej.Model sprawdzaterminowość produkcji na podstawie zasobów surowcowych.Jeżeli brak jestsurowców do produkcji na pierwsze dwa tygodnie kwartału (2/13 okresuprodukcji), i jeśli zakład założył pełną produkcję na dany okres bazując nanormalnej mocy produkcyjnej, czas bezproduktywny (czas oczekiwania nasurowce) spowoduje konieczność wprowadzenia pracy w godzinachnadliczbowych i być może konieczność zatrudnienia podwykonawców, bywykonać plan.Jeśli natomiast zakład założył produkcję poniżej 11/13normalnej wydajności, produkcja w godzinach nadliczbowych nie będziekonieczna z tytułu braku surowców.A: Dystrybutor inwestuje w surowce a przedsiębiorstwo nabywa je od niego w miarę potrzeb.B: Przedsiębiorstwo inwestuje w surowce, składuje je w wynajmowanym magazynie; są one gotowe do natychmiastowegowykorzystania.3.2.2.Ceny surowców.Wszystkie surowce zakupowane są od dystrybutora po bieżącej cenie rynkowej.Cena ta nie jest ustalona i znana "z góry"; jest ona funkcją czynników zewnętrznych, takich jak ogólny popyt na akcje dystrybutora wyrażany przez firmy uczestniczące w symulacji (Administrator winien poinformować uczestnika jeśli zainstnieją tu jakieś niezwykłe uwarunkowania).Cena rynkowa cytowana jest dla każdego okresu w Industry Report (Raport Branżowy), i przeważnie kształtuje się na poziomie około 10% ponad cenękontraktów terminowych za surowiec #1 oraz około 8% ponad cenę kontraktów terminowych w przypadku surowca #2.Zakłada się, że dystrybutor nie podaje ceny stałej (ustalonej) tych surowców, a model nie zakłada gwarancji podania takich cen.W arkuszu decyzyjnym nie ma możliwości wprowadzania decyzji o zakupie surowców od dystrybutora.Model po prostu oblicza ilość brakujących surowców na podstawie danych liczbowych dotyczących zasobów oraz planu produkcji; następnie dokonane zakupy surowców od dystrybutora muszą uzupełnić istniejące ich braki.Jeśli zakład nie dysponuje zgromadzonymi zapasami surowców, zakłada się, że wszystkie zakupy surowców pochodzą od dystrybutora.Jeśli przedsiębiorstwo zechce zakupić surowce do własnego magazynu (przykład B na ilustracji), ilość planowanego do zakupu surowca wprowadzona jest w arkusz decyzyjny, pozycja 19, 20, 43 lub 44.Traktowane jest to jako kontrakty terminowe na surowce.W arkuszu decyzyjnym znajdują się cztery pola hasłowe odpowiadające dwóm surowcom w dwóch obszarach produkcji.Jednostką miary w tej decyzji jest opcja "raw materiał units" (jednostka surowca) (np
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pokrewne
- Strona pocz±tkowa
- praca+magisterska+ +strategia+marketingowa+fabryki+w%C3%B3dek+gda%C5%84skich+w+starogardzie+gda%C5%84skim+sp%C3%B3%C5%82ka+akcyjna
- John Wiley & Sons 101 Marketing Strategies for Accounting Law Consulting (2004)
- Busby Thomas L. Trade To Win. Proven Strategies To Make Money
- Inteligencja emocjonalna w biznesie. Praktyczne strategie współpracy z ludŸmi
- [article Harvard Business Review] Marketing Strategy Formulation
- zarz%25b9dzanie%2Bstrategiczne%2B%252873%2Bstrony%2529
- Analiza strategiczna Pollena (14 stron)(1)
- erich von daniken strategia bogow
- strategie free marketingu demo
- Obłój Krzysztof Strategia organizacji
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- spartaparszowice.keep.pl