[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Faktura w ogóle nie jest tutaj potrzebna! Po trzecie, sztywne podziały strukturalnezastąpił płynny proces wspierany komputerem.Po czwarte, płynność takiego procesuwymaga partnerskich stosunków z dostawcami i długofalowej współpracy.Ford w dużej mierze skopiował rozwiązania Mazdy (nawet je udoskonalił: wniektórych przypadkach płatność występuje dopiero wtedy, gdy dostarczone części sąwykorzystane w produkcji) i radykalnie zmienił swoją organizację zaopatrzenia.Strategia operacyjnej doskonałości zapewnia szybki wzrost.Model działania takichfirm jest prosty i jednoznaczny, podobnie jak oferowane produkty i obsługiwany segmentrynku.Rządzą standardowe procedury operacyjne i króluje rygorystyczny system kontroli ichprzestrzegania.Każda strata jest eliminowana, każdy ruch przyśpieszany, a efektywnośćdziałania nagradzana.Taka klasyczna strategia jest stosowana w firmach McDonald's czy IKEA, które nawetwciągnęły klientów w tę grę.W barze McDonald's sam szybko wybierasz stolik, stoisz wkolejce i zamawiasz ze standardowego menu.Dobierasz sosy i ketchup, zjadasz i sprzątasz posobie.Wszystko jest podporządkowane prostocie i wydajności.W sklepach IKEA nie licz naszybką i rozwiniętą obsługę.Sam musisz znalezć swoje meble, zrozumieć skomplikowanysystem cen (każdy element ma odrębną cenę, co wynika z faktu, że każdy odrębnie możeszkupić i połączyć w dowolny sposób), załadować meble na wózek, zapłacić i odwiezć je sobie166Krzysztof Obłój Strategia organizacjido domu.Co najwyżej IKEA wypożyczy ci bagażnik na dach samochodu.Strategia przywództwa produktowego koncentruje się na tworzeniu prawdziwychinnowacj produktów/usług, które ekscytują odbiorców, oraz na ich szybkim wprowadzeniu narynek.Nike wprowadza co rok nowe serie i linie butów sportowych, a jej unikalna airtechnology" zdobyła miliony fanów na całym świecie.Stylistyka Twingo firmy Renault,podobnie jak całej serii modeli z lat dziewięćdziesiątych, była wydarzeniem w świeciemotoryzacji.Kreacje oraz nowe perfumy francuskich i włoskich domów mody co pewien czasbudzą ze snu znużonych i znudzonych klientów, podobnie jak prowokacyjne reklamyBenettona.W każdym z tych przypadków firma zachowuje się innowacyjnie, szukającunikalnego wizerunku dla swoich produktów na rynku.Fundamentalną zasadą tej strategii jest koncentracja na tworzeniu produktów i ichszybkiej komercjalizacji.Podobnie jak w przypadku strategii operacyjnej doskonałości,liderzy produktowi rozumieją, że nie da się wszystkiego robić dobrze.Dlatego specjalizują sięw wybranych asortymentach produktowych: Merck wyspecjalizował się w badaniach iprodukcji nowych leków, Sony - w zminiaturyzowanych wyrobach elektronicznych, Bang-Oluf-sen lub Harman/Kardon - we wspaniałym pod względem wzornictwa i techniki sprzęciehi-fi, belgijska firma Barco - w najwyższej klasie projektorów graficznych.W jaki sposób firmy stają się liderami strategii produktowych? Standardoweprocedury i procesy nie mają szansy, aby stworzyć przebojowe produkty, jeśli nie są onezaprojektowane tak, aby wspomagać indywidualistyczne zachowania.Dwie istotne przyczynytakich zachowań to pragnienie rozwiązywania problemów i niechęć do biurokracji"22.Zasadyfunkcjonowania firm-liderów produktowych są inne, ale równie proste jak liderów operacyj-nych.Fundamentalnym zasobem takich firm są kreatywni Judzie - gwiazdy", którzy nie bojąsię wyzwań, którzy nie przyjmują do wiadomości, że coś jest niemożliwe, którzy wkrytycznych momentach potrafią zmobilizować zespół.Tacy ludzie kierują się maksymąszefa pomieszczenia operacyjnego NASA z filmu Apollo 13": Niepowodzenie nie wchodziw grę" ( Failure is not an option").Liczy się dla nich to, co jest poza horyzontem, nowyprodukt, nowy rynek, nowe wyzwanie.Są ekscentrykami o rozbudowanym ego, nie liczą się zkonwencjami, nie znoszą biurokracji.Dlatego firmy muszą tworzyć dla nich elastycznestruktury, w których dominują wyzwania, a nie biurokracja.Nie jest łatwo skutecznie zarządzać zespołem kreatywnych nonkonformistów.Równiełatwo tutaj osiągnąć sukcesy, jak popaść w anarchię.Dlatego firmy stosujące strategięprzywództwa produktowego dyscyplinują swoich supermenów", wykorzystując zespołymiędzyfunkcjonalne i harmonogramy.Zespoły międzyfunkcjonalne wymuszają różnorodnośćperspektyw: konstruktorzy nie mogą nie uwzględniać wymogów gwiazdorskich"technologów warsztatowych lub sprzedawców, gdy ci wykrzykują swoje pretensje w trakciespotkań zespołu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pokrewne
- Strona pocz±tkowa
- praca+magisterska+ +strategia+marketingowa+fabryki+w%C3%B3dek+gda%C5%84skich+w+starogardzie+gda%C5%84skim+sp%C3%B3%C5%82ka+akcyjna
- Konecki, Krzysztof Dotyk i wymiana gestów jako element wytwarzania więzi emocjonalne
- Krzysztof Wójcicki Saga rodu von Krockow
- 03. Krzysztof J. Kwiatkowski SURVIVAL po polsku 1999
- John Wiley & Sons 101 Marketing Strategies for Accounting Law Consulting (2004)
- Boruń, Krzysztof Człowiek z mgły
- Beœka Krzysztof Fabryka frajerów
- Krzysztof Kwiatkowski SURVIVAL po polsku
- Krzysztof J. Kwiatkowski SURVIVAL PO POLSKU
- Stendhal Czerwone i czarne t1 (pdf)
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- exclamation.htw.pl