[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Dlaczego nie obstawal Cremieux z rewizja procesu, aby wykazac wszystkim niewinnosc?  Caly Wschód przekonany jest o winie zydów, ale potega i zloto zydowskie sa wielmozne. O ksiazce Laurenta dziennikarstwo zydowskie raczylo pominac milczeniem. O uzywaniu krwi chrzescijanskiej pisano i klamano wiele w dawnych wiekach; w dziejach przedstawia sie nam rózne akta, do których wrócmy w swoim czasie i miejscu.  Zachód wedlug mojej wiedzy nie moze wykazac zadnych uwierzytelnionych dowodów w tej sprawie.  Jednak proces o zamordowanie dziecka zolnierskiego w Petersburgu w roku 1831 pokazal miedzy innymi, co nastepuje: a) dwaj sedziowie uwazali zamordowanie dziecka przez zydów do ich zabobonnych celów udowodnione: b) jeden sedzia uznaje zydów zupelnie o zbrodniach przekonanych, ale zada lagodniejszej kary, z powodu, ze zydzi popelnili ten czyn w mniemaniu, iz sie przysluguja Bogu; c) jeden sedzia uznaje wszystkich winnych tej zbrodni, ale zada jednak zlagodzenia kary; d) piaty sedzia jest przekonany wobec stwierdzonych okolicznosci, iz pomiedzy zydami znajduja sie oblakani, którzy jeszcze dzisiaj zdolni by byli popelnic taka zbrodnie. Uwaza jednak, ze dowód w tym wypadku nie jest dostateczny, podczas gdy nadprokurator przylaczyl sie do zdania pierwszych dwóch sedziów.  Stobbe podaje tylko, iz w koncu zostali na wolnosc wypuszczeni, rada panstwa orzekla bowiem „ze praktycznie wina nie jest udowodniona".  Stobbe musialby tym bardziej cala rzecz opowiedziec, gdyz w przedmowie swojej dziekuje seminarium zydowskiemu we Wroclawiu za otrzymana pomoc. „-Oskarzenia zydów w Rosji, z aktów kryminalnych; Lipsk Engelmann 1864. Zbrodnia jest wypowiadac bez silnych dowodów juz podejrzenie takich rzeczy i my tez pozostaniemy przy tym, pomimo znacznej liczby mezczyzn, kobiet i dzieci, które w pewnych wielkich miastach Europy na zawsze znikaja ku najwiekszemu przerazeniu swego otoczenia, nie zostawiajac sladu po sobie.  Ze wreszcie miedzy dzisiejszymi zydami istnieje uwielbianie morderców i samobójców, które zasadom chrzescijanskim calkowicie jest nieznane, wskazuje dziennik zydowski (Judisches Volksbaltt) w Lipsku, gdyz w roku 1855 wielbi dwunastu zloczynców jako „zydowskich meczenników" za to, ze oni 12 rajców miasta Worms, którzy chcieli cos przeciw zydom przedsiewziac, nozami uprzatneli z drogi, a nastepnie z rozpaczy nad swoim losem po tym mordzie, sami sobie odebrali zycie. Najwiecej zazalen zdarza sie w tym stuleciu w sprawach wlasnosci.  Zyd Bail przyznaje w roku 1816: „na 12 kradziezy lub oszustw, które w Lipsku zasadzono, popelnilo 11 zydów".  Tym wyznaniem chce Bail przemawiac za emancypacja (równouprawnieniem) zydów, gdyz dodaje: Francja obdarzyla zydów wolnoscia i tam tez zyd jest poczciwym czlowiekiem. Ale Cerfbeer zauwaza przeciwnie: „statystyka latwo odkrywa prawde.  Zasadzenia wykazaly we Francji podwójna liczbe dla zydów, przy czym jeszcze i to na szali zawaza, ze zbrodnie na zydów przypadajace daleko wieksza niegodziwoscia sa napietnowane, poniewaz byly popelnione skutkiem poprzedniego dojrzalego namyslu.Falszywe bankructwa, lichwa, falszerstwo monety, wszelkiego rodzaju podstepy i oszustwa nosza to samo na sobie znamie.  Do tego trzeba jeszcze i to wziac pod uwage, ze ich przebieglosc, ich tak zwane zatrwozenia w duszy, które kazda przysiege czynia iluzoryczna, ich caly charakter latwo sprawia, iz ramie sprawiedliwosci nie dosiega wiekszej czesci zbrodniarzy.  Tak, ze ci, którzy sie do wiezienia dostali, z pewnoscia jeszcze najmniej sa karygodni". Ten sam autor z Alzacji donosi: „lichwa oddala zydom pól Alzacji w rece; to jest wielka kleska naszego wieku. Mala posiadlosc zostala juz pochlonieta przez raka, Cala ksiege trzeba by napisac, chcac wykazac haniebne i zdradzieckie srodki, jakimi zydzi wydzieraja chrzescijanom ziemie; trudnia sie oni po wsiach lichwa zarówno bez sromu, jak i bez karnie, a wiesniacy przede wszyskim jecza pod ciezarem zbrodni Izraela.  I w Niemczech rzecz nie ma sie lepiej; zyd niemiecki jest dumny i msciwy, nie pozbyl sie niczego z bledów swoich ojców. Wychowaniem swoim przeznaczony do nienawisci innych narodów, pisze Delemare w Traite de la Police 1,279, zyd napelniony jest zemsta; ale ma on cierpliwosc, umie czekac dluzej jak kazdy inny, dopóki podstepami i haniebnymi klamstwami swojej niemej nienawisci, nie zaspokoi zemsta.  Z powodu sporu o Merkura, wyrzekl zyd A.do chrzescijanina M.w cztery oczy nastepujace slowa: „chrzescijanska religia jest szlachetna, gdyz nakazuje kochac nawet nieprzyjaciól; ale zydowska religia jest bardziej praktyczna, bo pozwala, abym panu, chociazby po latach, wlazl na kark, poniewaz pan dzisiaj nadepnal mi na noge".  A swietne imie, które naród niemiecki radosnie ozdobil wawrzynem jest takze nie mniejsza powaga w niniejszej kwestii.  P.Bismarck - Schonhausen rzekl pelen oburzenia na sejmie pruskim w r.1847: „znam jedna okolice, gdzie ludnosc zydowska liczna jest po wsiach, gdzie sa wloscianie, którzy na roli swej nie maja zadnej wlasnosci; wszelka ruchomosc od lózka, az do kociuby do zydów nalezy; bydlo w stajni nalezy do zyda, a wiesniak od kazdej sztuki oplaca czynsz codzienny; zboze na pniu i w stodole nalezy do zyda i zyd sprzedaje je na chleb, zasiew, karme dla bydla wiesniakowi na mierzyce.  Ministerium sprawiedliwosci przedlozylo temu samemu sejmowi nastepujaca statystyke: „wedlug tab.87 w r.1830 w ogóle 133-ci mieszkaniec obzalowany, a z liczby tej 49-ty chrzescijanin, 84 zas zyd;  w r.1834 byl 166-ty mieszkaniec obzalowany, z tego 84-ty chrzescijanin, a 82-gi zyd.  Najwiecej zbrodni popelnili zydzi przeciw wlasnosci i to z chciwosci, checi zysku. Najkompetentniejsi mezowie" pisze Meinhold „zgadzaja sie z tym, iz Pomorze zachodnie co do urodzajnosci ziemi, jedna z najlepszych prowincji Prus, glównie przez ucisk i lichwe zydów w dlugi zapadla.Tu sie krzata wszedzie pelno zydostwa, a im bardziej który wyksztalcony, tym bardziej niebezpieczny.  Nie zadawalaja sie oni 10% lub 12% odsetkami, lecz móglbym wykazac przyklady, w których obok najwiekszego bezpieczenstwa zastawu, 100% odsetki, a nawet wiecej musiano zapisac, aby tylko zaradzic natychmiastowej potrzebie [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl