[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Po- klamowych, nazw i zalet produktów.Znówtem zaczyna być dobrze, w tej sytuacji na- działa znana nam już pseudoopozycja: to, cozwa pojawia się znowu, dość naturalnie stare, można zapamiętać, bo znane dawno;i niemal neutralnie, jako coś już przyswojo- to co nowe, można zapamiętać, bo świeżenego ( Właśnie jem moje pierniczki Mag- i wyraziste (i utrwalić już jako znane).dusia").Wreszcie pora na podsumowującąW sytuacji kupowania i związanychrefleksję, która ma swój finał w wypowie-z tym wyborów przychodzi nam do głowydzeniu nazwy raz jeszcze ( Wszystko toto, co zapamiętaliśmy dzięki reklamie.Aledzięki pierniczkom Magdusia!").może pojawić się efekt paradoksalny:oglądamy reklamę i podoba się nam - jakoTakich schematów może być więcej,ale zasady są podobne: wbić w pamięć od- komunikat, tekst, obraz.Nazwyjednak za-biorcy nazwę razem z pozytywnymi skoja- pamiętać nie możemy - zwracaliśmy uwa-gę na co innego.Może być jeszcze gorzej:rzeniami.reklamy nałożyły nam się jedna na drugąZapamiętywanie może mieć często cha-i nie wiemy, czy te smakowite pierniczki,rakter złożony: nazwie może stale towa-tak atrakcyjnie, sugestywnie i zrozumialerzyszyć jakiś element obrazowy, na przy-reklamowane, nazywają się Magdusia, czykład graficzny - pamięć ikoniczna jest waż-Honoratka.Albo wreszcie najgorzej: bie-na i dlatego firmy tak zwracają uwagę narzemy magdusie za honoratki.swoje logo i wzajemne dopasowanie logoi sloganu.W komunikatach dzwiękowychMoże temu zapobiec stałe związanienazwa może występować razem z melodią,nazwy ze sloganem lub z peryfrastycznymco także wzmaga możliwość zapamiętania.określeniem produktu (czasem zresztą ta-Najłatwiej zapamiętać właśnie komuni- kie określenie jest sloganem).Bywa w nimzawarta najwyrazniejsza i najważniejszakat złożony z elementów różnorodnych.cecha tego produktu, ale może to być ja-Benvenuto Cellini wspomina, jak kiedyśkaś metafora.Pollena 2000 i slogan-cytatujrzał plamiste zwierzątko i zapytał ojcao jego nazwę. To salamandra" - odpowie- Ociec, prać" mogły być używane niemaldział ojciec i uderzył go w twarz.Benve- wymiennie i na tym opierał się jeden spotnuto się zdziwił, a pewnie nie tylko zdzi- reklamowy, z zaspanym studentem, którywił, ale na zawsze zapamiętał, że tak wy- pytany o Pollenę, po usłyszeniu podpo-wiedzi, że to o nią chodzi, tryumfalnie wy-gląda salamandra (albo że to zwierzątkokrzykuje znane hasło.tak się nazywa).O to chodziło jego ojcu.Z długiego tekstu łatwiej zapamiętuje- Menthos to Jhefreshmaker" i mimo ob-my to, co usłyszeliśmy na końcu, następnie cości językowej cecha ta na stałe do pro-to, co było na początku.Elementy środko- duktu przylgnęła, nie można innego cukier-we zapamiętać trudniej, dlatego też sloga- ka tak określić.Harleąuin z kolei to ogro-nem kończymy lub rozpoczynamy teksty.dy miłości" - ta metafora na pewno wzmagazapamiętanie nazwy i uniemożliwia pomy-Zapamiętujemy to, co jako silne, wyra-lenie tego wydawnictwa z innymi.ziste i oryginalne wbije się nam w pamięć.Ale możemy pamiętać krótko, dlatego trze- Zintegrowanie nazwy z często powta-ba powtarzać.Przy powtarzaniu nie działa rzanym zwrotem czy wyrażeniem dajejuż efekt oryginalności, a wypowiedz staje efekt najbardziej pożądany.Sugestywne44 JZYK NA SPRZEDA%7łi częste powtarzanie może wywoiać w na- w których jest niezadrukowana przestrzeń.szym umyśle stałe połączenie nazwy pro- A obok konieczna informacja, kto też za tęduktu z jakąś codziennie używaną formułą pustkę zapłacił.Albo pojawia się tekst re-i stając się niewolnikami frazeologii, klamowy, głoszący, że pierniczki Magdusiaskłonni jesteśmy niemal do wypowiada- są tak dobre, iż reklamy nie wymagają.Tonia, a na pewno do pomyślenia od razu oczywiście zabawa literacka, która zresztą Coca-Cola to jest to", gdy chcemy powie- może się podobać dlatego właśnie, że jestdzieć tylko to jest to".takim przewrotnym żartem.Powtarzanie komunikatu reklamowe- Ale postulat zwięzłości jest postulatemgo, albo przynajmniej najważniejszej jego zupełnie serio
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pokrewne
- Strona pocz±tkowa
- Bartmiński Jerzy Słownik stereotypów i symboli ludowych tom 1 Kosmos
- (18) Szumski Jerzy Pan Samochodzik i... Bursztynowa Komnata tom 1
- Podstawy ergonomii i fizjologi pracy Jerzy Olszewski
- OSTATNIE ŻYCZENIE ANNY TERESY Jerzy Edigey
- TRZY PŁASKIE KLUCZE Jerzy Edigey
- MINERVA PALAST HOTEL Jerzy Edigey
- Jerzy Andrzejewski Ciemnoci kryjš ziemię
- Szumski Jerzy Pan Samochodzik i . Zloto Inko
- Woodiwiss Kathleen E. MiłoÂść bez pamięci
- Masello Robert Krzyż Romanowów
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- nasza-bajka.keep.pl