[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jest to planowa praca z uczniami umożliwiającazdobywanie wiadomości, umiejętności, rozwijanie osobowości; również kierowanie procesem uczeniasię przez ucznia, uczenie ucznia jak się uczyć.Wygotski - relacje między nauczaniem a rozwojem:1.procesy rozwoju są niezależne od procesów nauczania, nauczanie wlecze się za rozwojem2.dwa procesy zachodzą jednocześnie, ale nauczanie musi się liczyć z prawami rozwoju i nie możeniczego zmieniać w rozwoju3.rozwój niezależny od nauczania, ale nauczanie jest utożsamiane z rozwojem; rozwój jestdojrzewaniem i przygotowuje grunt do uczenia, które pobudza dojrzewanie4.nauczanie wyprzedza rozwój, jest niezbędnym czynnikiem rozwoju.Strefa najbliższego rozwojuFormy uczenia się i nauczania w dzieciństwie (Wygotski):" spontaniczne (do 3 lat)" spontaniczno - reaktywne (3-6)" reaktywne (powyżej 6) Funkcje edukacji (Delors):1.uczyć się, aby wiedzieć (opanować narzędzia wiedzy, zdobywać zdolności, zdobywać orientację wkulturze, zdobywać specjalizację w niewielkim obszarze) - funkcja poznawcza2.uczyć się, aby działać (stosować wiedzę w praktyce, przygotować do innowacji, rozwijać różnekompetencje) - funkcja pragmatyczna3.uczyć się, aby żyć wspólnie (poznawanie siebie przez odkrywanie innego), angażowanie się wewspólne projekty) - funkcja socjalizująca4.uczyć się, aby być (rozwijać talenty, osobowość, rozwijać wyobraznię i kreatywność) - funkcjapersonalna [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl