[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zezwolenie człowiekowi na dokonaniewyboru doprowadziło go do upadku - pozbawienia społeczności zBogiem, Jego łaski i błogosławieństw - i do śmierci.Przezdoświadczenie grzechu i śmierci człowiek w sposób praktycznyzetknął się z tym, z czym Bóg chciał go zapoznać teoretycznie,bez doświadczenia grzechu i jego skutków.Boska uprzedniaznajomość tego, jakie będzie postępowanie człowieka, nie zostaławykorzystana przeciwko niemu jako pretekst, by zdegradować godo stanu człowieka-maszyny.Wprost przeciwnie, Bóg u\ył tejwiedzy dla dobra człowieka, bo przewidując, jak się ten zachowa,gdy się mu pozostawi wolność wyboru, nie przeszkodził mu wspróbowaniu doświadczalnie grzechu i goryczy jego skutków, lecznatychmiast zaczął przygotowywać środki mające na celu uleczenieczłowieka z jego pierwszego wykroczenia przez dostarczenieOdkupiciela, wielkiego Zbawcy, mogącego bezwzględnie zbawić tychwszystkich, którzy zechcą przez Niego powrócić do Boga.W tymcelu, by człowiek mógł zachować wolną wolę i jednocześnie odnieśćkorzyść ze swego pierwszego niepowodzenia w korzystaniu z niej -z nieposłuszeństwa względem Boskiej woli - Bóg zapewnił nietylko okup za wszystkich, lecz te\ i to, \e we właściwym czasiewszyscy ludzie otrzymają świadectwo o umo\liwionym przez okuppojednaniu z Nim - 1 Tym.2:3-6.Surowość kary nie była objawem nienawiści i złośliwości ze stronyBoga, ale koniecznym i nieuchronnym ostatecznym skutkiem zła.Wten sposób Bóg dozwolił, aby człowiek zrozumiał i odczuł tenskutek.Bóg mo\e podtrzymywać \ycie tak długo, jak uwa\a to zasłuszne, nawet wbrew niszczącej mocy śmierci.Lecz skoroniemo\liwym jest, by Bóg kłamał, więc i niemo\liwe jestpodtrzymywanie przez Niego takiego \ycia wiecznie.To znaczy,jest to niemo\liwe z punktu widzenia moralności.Takie \yciegrzesznika mogłoby się tylko stać zródłem coraz większegonieszczęścia dla niego i innych.A Bóg jest zbyt dobry, bypodtrzymywać istnienie tak bezu\yteczne i szkodliwe dla samegogrzesznika i innych.Gdyby Jego moc podtrzymująca \ycie zostałacofnięta, nastąpiłoby zniszczenie jako naturalny wynik zła.śycie jest łaską, darem Bo\ym, który otrzymają na wiecznośćtylko posłuszni.Nie wyrządzono potomkom Adama \adnej niesprawiedliwości, niedając ka\demu z nich indywidualnej próby.Jahwe pod \adnymwzględem nie był zobowiązany do powołania nas do istnienia.Uczynił to jednak, ale \adna zasada sprawiedliwości niezobowiązywała Go do przedłu\ania naszego istnienia wiecznie aninawet do udzielania nam mo\liwości próby i obiecania nam \yciawiecznego na warunkach posłuszeństwa.Zapamiętajmy to dobrze.Terazniejsze \ycie, które od kołyski do grobu jest niczym innymjak procesem umierania, to - mimo zła i zawodów -dobrodziejstwo, łaska, nawet gdyby nie było przyszłego \ycia.Znaczna większość ludzi docenia je, z nielicznymi wyjątkami(samobójstwa), które są konsekwentnie uznawane w naszych sądachza objawyniezrównowa\enia umysłowego, bowiem w przeciwnym razie nikt niepozbawiałby się obecnych błogosławieństw.Poza tym zachowanie siędoskonałego człowieka Adama wskazuje na sposób zachowania sięjego dzieci, gdyby znalazły się w podobnych warunkach.Wielu przyswoiło sobie błędne pojęcie, \e Bóg wystawił rodzajludzki na próbę \ycia z alternatywą wiecznych mąk, mimo \e oniczym takim w wyroku nie ma najmniejszej wzmianki.Aaską, czylibłogosławieństwem Boga dla Jego posłusznych dzieci,jest \ycie - nieprzerwane \ycie - wolne od bólu, chorób ijakichkolwiek innych oznak ska\enia i śmierci.Adam otrzymałpełnię tych błogosławieństw, lecz został ostrze\ony, \e utraciów dar, jeśli nie będzie posłuszny Bogu - "dnia, którego jeśćbędziesz z niego, śmiercią umrzesz".Nie wiedział on nic o \yciuw mękach jako karze za grzech.śycie wieczne było obiecane tylkoposłusznym.śycie jest darem Bo\ym, a śmierć, przeciwieństwo\ycia, jest karą, jaką Bóg wyznacza.śadne wersety Starego Testamentu nie przywodzą na myśl wiecznychmąk, a tylko nieliczne wyra\enia w Nowym Testamencie mogą byćtak błędnie zinterpretowane, \e wydają się o nich nauczać.Takiewyra\enia mo\na znalezć albo wśród symbolów Księgi Objawienia,albo w przypowieściach i niejasnych wyra\eniach naszego Pana,których nie rozumieli ludzie ich słuchający (Auk
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pokrewne
- Strona pocz±tkowa
- Charles Dickens Zycie i przygody Nicholasa Nickleby Tom 2
- Dickens Charles Życie i przygody Nicholasa Nickleby
- Childhood s End Arthur Charles Clarke
- Kiedy płaczš œwierszcze Martin Charles
- Charles Ailleret Francuska przygoda atomowa
- Martin Charles Kiedy płaczš œwierszcze
- Sheffield Charles Proteusz 2200
- Alexander Gordon Smith W potrzasku
- Walter Jon Williams City on Fire
- Musso Guillaume Papierowa dziewczyna
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- oralb.xlx.pl