[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Bartkowiak), \e właśnie brzmienie w języku polskim nadaje jej tę siłę.Olbrzymią wibrację, choć niekoniecznie związaną z powy\szymi działaniami, wzbudza te\ wersja wjęzyku aramejskim, języku Jezusa.Ju\ w trakcie wypowiadania poni\szych słów odczuwa się płynącyz nich spokój i siłę.Abwoon d'bwashmayaNethąadash shmakhTeytey malkuthakhNehwey tzevyanach aykanna d'bwashmaya aph b'arha.Hawvlan lachma d'sunqanan yaomana.Washboąlan khaubayn (wakhtahayn) aykana daph khnanshbwoąan l'khayyabayn.Wela tahlan l'nesyuna Ela patzan min bisha.Metol dilakhle malkutha wahayla wateshbukhta l'ahlam almin.Ameyn.Wartość filozoficzna  Ojcze nasz." ukrywa się w treści modlitwy.Ta treść, którą znamypowszechnie, porusza określone struny w naszym umyśle i sercu.Ale, gdy się przyjmie treść inną ni\tradycyjna (np.ze względu na inne tłumaczenie) to poruszy się inne struny i efekty wypowiadaniamantry te\ będą inne.Treść modlitwy w innym brzmieniu mo\na znalezć w mojej ksią\ce o Re-iki (p.bibliografia na końcu ksią\ki).Inną z mantr niesanskryckich jest współczesna tnantra ruchu  The Summit Lighthouse", w językuangielskim (w nawiasie podano w sposób uproszczony wymowę; apostrof wskazuje, \e akcentpowinien wystąpić na sylabie znajdującej się tu\ za nim): I'm the being of the violet fire, I'm the purity of tnę God's desires." [A'jem dze biing of dze wajletfaje, A'jem dze pjurity of dze'gots dizajes.] - Jestem istotą fioletowego płomienia, jestem czystościąjakiej pragnie Bóg.Najświętszą spośród wszystkich mantr jest OM.A.Asanga uwa\a, \e jest ona mantrą rasyaryjskiej, do której nale\ą m.in.Europejczycy.Inne rasy mają swoje oddzielne mantry.Na czympolega jej wielkość i moc? Najkrócej określa to św.Jan:Na początku było Słowo, a Słowo bylo u Boga, a Bogiem byłoSłowo.Ono bylo na początku u Boga.Wszystko przez nie powstalo, a bez niego nic nie powstało, copowstało.W nim było \ycie, a \ycie bylo światłością ludzi.A światłość świeci w ciemności, lecz ciemność jej nie przemogła.Nawiasem mówiąc, przekład preferowany przez R.Brand-staettera, w którym widnieje Napoczątku jest Slowo, wydaje się być bli\szy prawdy, gdy\ stworzenie nie odbyło się jednorazowo wprzeszłości, ale dokonuje się w ka\dym momencie.Zwiat rodzi się na nowo w ka\dej chwili czasu, wwiecznej terazniejszości, bo czas i przestrzeń są koncepcjami powstającymi jedynie w naszymumyśle.OM, anahat nada, sphota, słowo - to synonimy.Ka\de jest światłem i \yciem wszechświata.Tylkonaprawdę nieliczni wiedzą, jakie jest ich rzeczywiste znaczenie.Tak jak drgania są przyczyną wszystkich dzwięków, tak OM jest przyczyną wszelkich wibracji iruchów. Wiele jest rozmaitych dzwięków na świecie, i nie ma niczego bez dzwięku" (św.Paweł). Rozró\niamy cztery fazy, stopnie dzwięku OM.Na trzy pierwsze składają się litery A-U-M, aczwartą jest ich echo.Litera A - symbolizuje początek, przejawienie oraz rozwój mikro- i makrokosmosu.Zwiadomośćenergii A w mikrokosmosie nazywa się wiśwą, natomiast w makrokosmosie wirat.Reprezentuje grube,gęste ciało i stan jawy.Odpowiada powłoce: byt (sat).Litera U - odpowiada zachowaniu mikro- i makrokosmosu.Zwiadomość energii U, która działa wmikrokosmosie to tejas, a w makrokosmosie sutratma.Reprezentuje subtelne ciało i stan snu zmarzeniami sennymi.Odpowiada powłoce: świadomość (czit).Litera M - symbolizuje rozpad, zamieranie i inwolucję.Zwiadomość energii M mikrokosmosunazwano prajnia, a makrokosmosu iśwara.Reprezentuje ciało przyczynowe oraz stan głębokiego snu,śmierci i inne stany nieświadomości.Odpowiada powłoce: szczęśliwość (ananda).Jest to ogólny opis liter A-U-M, który mo\na dowolnie rozwijać.Najistotniejsze znaczenie OM było,jest i będzie zawsze poza światem nazw i określeń, poza dziedziną języka, gdy\ skończone nigdy nieobejmie nieskończoności.Tote\ nie mo\e być innych opisów, jak tylko symboliczne.Powy\ej wspomniano o trzech stanach OM: jawa, sen z marzeniami i sen głęboki.Stan nady jestzupełnie inny, jest ponad nimi.Jest on transcendentalną świadomością, przekracza wszystkie słowa izdolność pojmowania zwykłego umysłu.Nazywa się go Brahmanem lub - jak mówi się w naszychkręgach kulturowych - Bogiem.Jest poza świadomością i nieświadomością, poza wszelkimirozró\nieniami i podziałami.To nie jest świadomość wewnętrznego świata ani te\ zewnętrznego, aniobu razem.To nie jest równie\ całość, suma świadomości.Jest niepostrzegalny przez narządyzmysłowe, niepojmowalny przez zwykły umysł, nieobejmowalny przez \adną myśl, z niczymnieporównywalny, nie dający się zrozumieć, niewyra\alny słowami i w jakikolwiek inny sposób.Jestpodstawą wszystkich światów, jądrem Jazni, wiecznym bytem, pokojem, odwieczną wiedzą iszczęściem, jest jednym bez wtórego (Sat-Czit-Ananda).Jest to czwarty stan względem trzech stanówświadomości nale\ących do świata zjawiskowego.Nada jest z niczym niezwiązanym świadkiem tychtrzech stanów, jest absolutna.Chcąc wiec praktykować medytację z mantrą OM, warto zdawać sobie sprawę, co ona oznacza.Wten sposób mamy szansę wykorzystać jej potencjał optymalnie.Przed rozpoczęciem praktyki medytacji z dzwiękiem lub mantrą warto zapoznać się z poni\szymiwskazówkami.Nale\y m.in.odpowiednio przygotować struny głosowe.Dobrze jest uprzednioprzepłukać usta z krtanią włącznie, jedną ły\eczką oleju lub oliwy.Ka\dą mantrę nale\y wymawiaćpowoli, rozwa\nie, z najwy\szym skupieniem, zwracając wielką uwagę na znaczenie i doniosłośćtego, \e się je wypowiada.Im więcej staranności wkładamy w jej wypowiadanie, tym skuteczniejszabędzie silą jej oddziaływania.Medytację tego typu wykonuje się zawsze na siedząco.Nie ma większego znaczenia, czy mantrą jest mówiona, intonowana czy powstaje jedynie w myśli.Jej działanie jest jednakowe.Mantrę OM wypowiadamy układając język i gardło do wymówienia aaa [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl