[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Autor przytacza wiele zestawień statystycznych ilustrujących postępującyupadek religijności w poszczególnych krajach Europy i Ameryki, wskazującna prawidłowość: procentowy udział ludności w praktykach religijnych stajesię coraz mniejszy w miarę rozwoju uprzemysłowienia, cywilizacjiwielkomiejskiej, techniki.Zachodzące współcześnie procesy laicyzacji100 przybierają tak wielkie rozmiary jak jeszcze nigdy dotąd na świecie.Bardzointeresujące fakty i cyfry ilustrujące postępującą dechrystianizacjęwspółczesnego świata przytacza w pierwszej części swej pracy AnnaMorawska: Perspektywy.Katolicyzm a współczesność, Biblioteka  Więzi1962; por.również: Fr.Houtart.Społeczne i religijne oblicze wielkich miastEuropy zachodniej, w pracy zbiorowej: Socjologia religii.Biblioteka  Więzi1962, s.102-103.134.J.Lacroix: Sens dialogu.Warszawa 1957, s.201.135.Tamże, s.218.136.G.Marcel: Uatheisme contemporain, Geneve 1956, s.82.137.J.Lacroix: Sens dialogu.Warszawa 1957, s.201.138.Tamże, s.189.139.Por.K.Marks: Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne z 1844 r.Warszawa1958, s.156 i J.Lacroix: Sens dialogu.Warszawa 1957, s.205.140.A.Etcheverry: Le conflit actuel de humanismes, Paris 1955.Autor omawiahumanizm subiektywno-idealistyczny Leona Brunschvicga, humanizmateistycznego egzystencjalizmu i humanizm marksizmu.141.Wyrażenie Anny Morawskiej, Perspektywy.Katolicyzm a współczesność.Biblioteka  Więzi , Warszawa 1962, s.209.142.Tamże, s.219.143.Tamże, s.248.144.Tamże, s.250.101 145.Tamże, s.256.146.H.Gollwitzer: Marxismusstudien, 4 Fogle, Tubingen 1962, s.18, przypis l.147.E.Borne: Le probleme du mai, Paris 1958, s.47.148.Tamże, s.61.149.Tamże, s.63.150.Revue Thomiste.nr 3 z 1953 r., s.624.151.Tamże, s.622.152.P.Filasi Carcano: Carattere e genesi del problema esistenzialistico,Archivio di Filosofia, 1946, s.86.153.Tamże, s.84.154.Tamże, s.98.155.Tamże, s.96.156.Tamże, s.101.102 SUGESTIE DLA DALSZEJ LEKTURYK.Marks i F.Engels: O religii, KiW, Warszawa 1962.W.Lenin: O religii, KiW, Warszawa 1960.Praca zbiorowa: Ateizm a religia, KiW, Warszawa 1957, 2 wyd.1960.Praca zbiorowa: Humanizm i kultura świecka, KiW, Warszawa 1958.Praca zbiorowa: Kultura świecka w dziejach naszego narodu, KiW, Warszawa1959.103 Praca zbiorowa: Religia i laicyzacja, KiW, Warszawa 1961.Euhemer, Przegląd Religioznawczy, dwumiesięcznik wychodzący od 1957 roku.A.Nowicki: Starożytni o religii, PTR, Kraków-Warszawa 1959.A.Nowicki: Filozofowie o religii, Przekłady, PTR, Warszawa 1960; tom drugi,Warszawa 1963.A.Nowicki: Wypisy z historii krytyki religii, KiW, Warszawa 1962.A.Nowicki: Wykłady o krytyce religii, KiW, Warszawa 1963.T.Lucretius Carus: O naturze wszechrzeczy, PWN, Warszawa 1957.J.Meslier: Testament, PWN, Warszawa 1955.P.Holbach: System przyrody, PWN, Warszawa 1957.104 L.Feuerbach: Wykłady o istocie religii, PWN, Warszawa 1953.A.Schaff: Filozofia człowieka, KiW, Warszawa 1962.J.Lacroix: Znaczenie i wartość współczesnego ateizmu, w: Sens dialogu, Pax,Warszawa 1957.A.Morawska: Perspektywy.Katolicyzm a współczesność, Biblioteka  Więzi ,Warszawa 1962._________________________________________________________________Państwowe wydawnictwo  Iskry.Warszawa 1964 r.Nakład 10 000+ 250 egz.Ark.wyd.4, 8.Ark.druk.9.Papier druk.mat.V kl., 65 g,70 X 100 z f-kl Włocławek.Oddano do składania we wrześniu 1963r.Druk ukończono w marcu 1964 r.Wrocławska DrukarniaDziełowa.%7łarn.nr 912/A  OW-7Cena zł 8.105 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl