[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wziętyzostał w górę do chwały (1 Tym.3:16).Jak widzisz, sama Biblia przekonuje nas, że wiele tajemnic Bożychbyło ukrytych przez całe tysiąclecia i zostały objawione w stosownym cza- sie.Objawianie prawd Bożych nie ma nic wspólnego z dozowaniem takzwanego "nowego światła" przez Zwiadków Jehowy, czy innych samo-zwańczych "proroków".Większość tajemnic została objawiona przez apo-stołów i proroków Bożych, niektóre zaś czekają jeszcze na wyjaśnienie(Dan.12:4).Zanim to jednak nastąpi, bądzmy posłuszni rzeczom dla nasjasnych i żyjmy według prawd, które one z sobą niosą.Przypowieści PanaJezusa są objawieniem tajemnic Królestwa Niebios i odpowiadają nam nazasadnicze pytania:1.W jaki sposób nadejdzie Królestwo Niebios?2 Dlaczego Słowo Boże wywołuje u niektórych mieszane reakcje?3 Dlaczego jest tak wielu fałszywych świadków Chrystusa?4 Jak powinniśmy rozwiązać konflikt pomiędzy dobrem a złem, cią-gle obecny w naszym świecie?5 Czy możliwe jest, aby Królestwo Boże odniosło już pełne zwycię-stwo, (nad złem) skoro nadal istnieje wokół nas tyle zła?6 Dlaczego jego rozwój postępuje naprzód tak powoli (z takimi opo-rami)?7 W jaki sposób Królestwo Boże w pełni zrealizuje zapowiedzianąBożą wolę (tak w niebie, jak i na ziemi)?Głupstwo Boże i ludzka mądrośćTo bowiem, co w postępowaniu Boga wygląda na głupotę, jest mądrzejszeod ludzi, a to, co na słabość, silniejsze od ludzi (1 Kor.1:25 Wolniewicz).Nieraz mogłeś się przekonać, że ludzie, którzy przyznają się do chrześci-jaństwa, nie wierzą w zmartwychwstanie , czy inne nauki biblijne.Nic no-wego.Cóż mogło być bardziej niedorzecznego dla Greków, z szeregiemich herosów, niż umierający jako człowiek Zbawca Zwiata? Co mogłobyć bardziej obrazliwego dla %7łydów, niż ukrzyżowanie? Paweł, jako %7łyddobrze o tym wiedział, dlatego napisał: My zwiastujemy Chrystusa ukrzy-żowanego, dla %7łydów wprawdzie zgorszenie, a dla pogan głupstwo (1 Kor.1:23).Dlatego Boże słowo uczy nas: Nie sprzeciwiajcie się złemu, czy też:temu, kto chce się z tobą procesować i zabrać ci szatę oddaj i płaszcz, alboteż: kto by cię przymuszał, żebyś szedł z nim jedną milę, idz dwie (Mat.5:39-41).Z Chrystusem jestem ukrzyżowany; żyję więc już nie ja, ale żyjewe mnie Chrystus; a obecne życie moje w ciele jest życiem w wierze wSyna Bożego, który mnie umiłował i wydał samego siebie za mnie (Gal.2:20). Zasady działające w Królestwie BożymUniżcie się przed Panem, a wywyższy was (Jak.4;10).Ponieważ mówisz: Bogatyjestem i wzbogaciłem się, i niczego nie potrzebuję, a nie wiesz, żeś pożałowaniagodzien nędzarz i biedak i ślepy i goły (Obj.3:17).Wy zaś nie tak, lecz kto jest naj-większy wśród was, niech będzie jako najmniejszy, a ten, który przewodzi, niechbędzie jako usługujący (Auk.22:26).Królestwo Boże przerywa niekończącysię cykl ucisku i buntu, bólu i nienawiści, obrazy i zemsty, ataków ikontrataków.Królestwo Boże zwycięża zło dobrem.Nie daj się zwycię-żyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj (Rzym.12:21).Synowie Królestwa kładąkres przemocy i niesprawiedliwości, niosąc w zamian łaskę i prawdę.Interpretacja PrzypowieściPrzypowieści nie mogą być dowolnie interpretowane, tworząc całe systemyniedorzecznych ludzkich wymysłów.Na przykład, gdy miłosierny Samary-tanin udzieliwszy pierwszej pomocy napadniętemu człowiekowi, zapłaciłdwie monety, to wielu nadgorliwych interpretatorów, od razu próbuje do-pasować do nich Stary i Nowy Testament, lub chleb i wino Wieczerzy Pań-skiej.Taka nadinterpretacja Słowa nie znajduje jednak żadnego potwier-dzenia w Biblii.Jedyne, co miało znaczenie w związku z tymi dwoma mo-netami to fakt, że taka ilość wystarczyła na zapłacenie rachunku za okazanapomoc w leczeniu pobitego.W Biblii znajduje się wiele słów, które mają różne znaczenie, np.drzewo, ptak, czy nasienie.Nie są one jakimś kodem i nie zawsze oznacza-ją to samo.Na przykład w Mateusza 13:19 nasienie  oznacza SłowoBoże.Natomiast nasienie w Mateusza 13:38  oznacza synów królestwa.Podobnie i gleba, na której posiano ziarno w wierszu 19-tym tłumaczonajest przez Jezusa jako serce ludzkie, w wierszu 38 jako świat.Pan Jezus,Królestwo Boże przyrównał do kwasu (Mat.13:33), natomiast apostoł Pa-weł przyrównał kwas do grzechu (1 Kor.5:6,7).Unikaj interpretacji każdego szczegółu.Większość przypowieści nie stanowi alegorii, dlatego nie należy doszuki-wać się w nich ukrytego sensu w każdym szczególe.Kiedy Pan Jezusmówi: Podobne jest Królestwo Niebios., to ma na myśli pełny obraz, a niekażdy jego szczegół.Tak właśnie wyjaśnia przypowieść o kąkolu (Mat.13:36-43).Podobne jest Królestwo Niebios do kwasu  i nie ma żadnego znacze-nia fakt, że to akurat niewiasta włożyła drożdże do ciasta.Po prostu, to ko-biety zwykle wypiekały chleb.Nie powinniśmy też doszukiwać się czegoś szczególnego w ziarnku gorczycy.Dodawanie jakichś emocjonalnych za-barwień lub zwrotów, byłoby niezgodne z ich pierwotnym znaczeniem(Mat.13:31).Najważniejsze jest to, że ziarno jest małe, a ziarnko gorczycynależy do najmniejszych.Każda przypowieść jest sama w sobiezamkniętym obrazem, ale żadna z nichpojedynczo nie stanowi całości obrazu.Przypowieści wyjaśniają nam dynamikę Królestwa Bożego, jego roz-wój i postęp.Przypowieści przypominają nam bardziej cały film, niż poje-dyncze zdjęcie.Pokazują nam ruch i zmianę, np.z rzeczy małych stają sięduże (Mat.13:31,32).Najpierw jest ziarno, potem zdzbło, pózniej zaś doj-rzałe kłosy i żniwo (Mar.4:26-29).Na prawdziwe przesłanie przypowieścipowinniśmy reagować posłuszeństwem.Używając zwrotu 'uszy do słucha-nia", Jezus mówi tu zarówno o zrozumieniu, jak i wykonywaniu tego, conakazywał.W Królestwie Bożym  słuchać  znaczy czynić, a nie tylkowiedzieć.Przypowieści o Królestwie Bożym przeciwstawiają się systemo-wi świata [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl