[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.„Znajduje siÄ™ nad ” oznacza, że do zmiany wyglÄ…du przycisku wykorzystamy ujÄ™cie Over.„Wczytywane” oznacza Å‚adowanie filmów.SWF lub dokumentów tekstowych do poziomów powyżej głównego filmu lub do klipu filmowego.Oto idealna organizacja pracy nad interfejsem wykorzystujÄ…cym zÅ‚ożone skrypty:lszczegółowo opisz, co chcesz, aby siÄ™ dziaÅ‚o;llutwórz schemat dziaÅ‚ania witryny zawierajÄ…cy opis:lllokalizacji obiektów lub metod;llnazw zmiennych;llczy zamierzasz korzystać z tego samego skryptu w kilku miejscach;llwszystkie zmienne, których masz zamiar użyć;llprzyjmij odpowiednie nazewnictwo.lWiÄ™kszość moich skryptów rozpoczyna siÄ™ na papierze, wiÄ™c ja lub zajmujÄ…ca siÄ™ tym osoba może bardzo szybko utworzyć i rozmieÅ›cić wszystkie wymagane elementy, listwy czasowe, warstwy, klipy filmowe i przyciski.Dosyć wczeÅ›nie powinieneÅ› ustalić stosowane nazewnictwo, aby czÅ‚onkowie zespoÅ‚u wiedzieli, czy mówisz o etykiecie ujÄ™cia (testowanie), nazwie zmiennej (maksSzerokosc), identyfikatorze klonu klipu filmowego (kontroler), czy nazwie symbolu w bibliotece (kf_kontroler).Możesz także używać kolorów do rozróżnienia elementów: krótkie skrypty pisz na niebiesko, nazwy zmiennych na czerwono, itp.Jest to bardzo szybka metoda uproszczenia zadania, jakim jest pisanie rzeczywistego kodu zarówno dla siebie, jak i zatrudnionego programisty.Wizualna wersja schematu dziaÅ‚ania witrynyCzas utworzyć bardziej wizualnÄ… wersjÄ™ schematu dziaÅ‚ania witryny.Skoro wiesz już, co chcesz zrobić i dlaczego, możesz opracować bardzo konkretny wizualny schemat dziaÅ‚ania witryny.Przy prostych projektach zwykle korzystam ze szkiców szaty graficznej utworzonych w programie FreeHand lub Flashu, wÅ‚Ä…czam wyÅ›wietlanie obrysów, robiÄ™ zrzut ekranu i drukujÄ™ go.W ten sposób szybko uzyskujÄ™ stronÄ™, która nie jest „zaÅ›miecona” kolorami ani wypeÅ‚nionymi elementami.Przy bardziej skomplikowanych projektach biorÄ™ duży arkusz bloku rysunkowego i rysujÄ™ na nim uproszczone elementy interfejsu.Na górze arkusza rysujÄ™ kilka linii stanowiÄ…cych listwÄ™ czasowÄ…; na dole umieszczam legendÄ™; na przykÅ‚ad, prostokÄ…ty = przyciski, kwadraty = klipy filmowe, itp.Oto wykorzystywane przeze mnie podstawowe symbole interaktywnych elementów.Najlepiej drukować podobnÄ… do tej legendÄ™ razem z wizualnym schematem, aby także inne osoby mogÅ‚y go rozszyfrować i dowiedzieć siÄ™, czego dotyczy.Rozróżniam pięć rodzajów wizualnych schematów dla filmów Flasha.SÄ… to:lstruktury akcji Go To,llstruktury akcji getURL,llstruktury akcji loadMovie,llstruktury akcji Tell Target (we Flashu 5 jest to akcja with),llstruktury zÅ‚ożonych skryptów.lMuszÄ™ mieć możliwość okreÅ›lenia, co siÄ™ stanie, gdy kursor myszy znajdzie siÄ™ nad elementem, gdy go kliknÄ™ lub gdy wskaźnik czasu znajdzie siÄ™ w okreÅ›lonym ujÄ™ciu listwy czasowej.We Flashu 5 elementy interaktywne mogÄ… zawierać także klipy filmowe, którym można przypisywać skrypty.We Flashu 4 skrypty można przypisać jedynie przyciskom.PrzykÅ‚ad wizualnego schematu dziaÅ‚ania witryny znajdziesz w pliku interaction_key_+_storyboard.ai na CD-ROM-ie w katalogu ch38/md_dundon/Illustrator.Schematy dziaÅ‚ania zÅ‚ożonych skryptówNajtrudniej opracować wizualnie schemat interfejsu wykorzystujÄ…cego zÅ‚ożone skrypty.Jednak opracowanie zÅ‚ożonych projektów (sklep internetowy, interfejs bazy danych, itp.) zarówno w formie pisemnej, jak i wizualnej jest bardzo ważne.StwierdziÅ‚am, że najlepiej w takim przypadku do opisania zÅ‚ożonych interakcji wykorzystać tradycyjne schematy inżynierskie.Struktury getURL także możesz bez problemów tworzyć na tego rodzaju schematach.WiÄ™kszość rodzajów interaktywnoÅ›ci można przedstawić za pomocÄ… zmodyfikowanych schematów z zaznaczonymi kierunkami przejść.Uwaga autora.Opis w ćwiczeniu eksperta Dorian Nisinson, „Użycie metody hitTest dla wielu obiektów”, zawarty w rozdziale 23., jest wyÅ›mienitym przykÅ‚adem dokumentacji wymaganej do opracowania wizualnego schematu zÅ‚ożonych skryptów.Czy wiesz dokÅ‚adnie, co powinno siÄ™ stać w każdej fazie interaktywnoÅ›ci? Po rzetelnym zaplanowaniu projektu i utworzeniu kilku schematów rzadko kiedy muszÄ™ spÄ™dzić wiÄ™cej niż trzy czy cztery godziny na tworzeniu pierwszej prototypowej wersji witryny.Zanim jednak zabierzesz siÄ™ do pracy, możesz rozważyć jeszcze jeden krok.Polega on na utworzeniu dziaÅ‚ajÄ…cej wersji fragmentu opracowanego schematu dziaÅ‚ania witryny i przetestowaniu go.Na przykÅ‚ad, jeÅ›li na schemacie interaktywnoÅ›ci znajduje siÄ™ menu okreÅ›lonego rodzaju, możesz utworzyć część tego menu, aby klient mógÅ‚ siÄ™ przekonać, jak bÄ™dzie dziaÅ‚aÅ‚o.Dużo Å‚atwiej zmienić niewielkÄ… cześć na poczÄ…tku niż później caÅ‚y interfejs.Poza menu zawsze testujÄ™ animowane przejÅ›cia, elementy gier i niewielkie podprogramy jÄ™zyka ActionScript.PrototypW tym momencie jesteÅ› już odpowiednio przygotowany, aby utworzyć prototyp caÅ‚ej witryny.KorzystajÄ…c ze schematów, możesz bardzo szybko zbudować strukturÄ™ listwy czasowej, klipu filmowego, animacji lub przycisku.PiszÄ…c skrypty, możesz opierać siÄ™ na opisie dziaÅ‚ania witryny [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl