[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Komentarz:Stworzenie w ten sposób osiąga:1.otrzymanie nasłodzenia, które dla niego jest przygotowane w postaci NaRaNHa'J;2.podobieństwo właściwości ze Stwórcą, czyli ono wznosi się na poziom Stwórcy, osiągając przy tymzrównanie z Nim.Teraz nie mo\emy sobie wyobrazić tego poziomu.Jesteśmy przyzwyczajeni określać to pojęciami: \ycie, śmierć,czas, nasłodzenie.Kiedy mówimy o duchowych poziomach, nie wystarczy naszych odczuć, \eby wyobrazićsobie takie stany, ani słów, aby je opisać.Na miarę tego, jak człowiek otrzymuje ekran, on zaczyna zmieniać swoje właściwości i zgodnie z tym otrzymujeświatło, stopniowo przechodząc po schodkach z dołu do góry.Pięć wielkich poziomów (światów) jest podzielonena pięć mniejszych podpoziomów (parcufim), które w swojej kolejności mają swoje pięć poziomów (sfirot) - iwszystkie te poziomy charakteryzują się coraz większym podobieństwem do Stwórcy (je\eli patrzeć na nie z dołudo góry).Dopóki człowiek jeszcze nie jest naprawiony, ka\dy z tych poziomów jest dla niego ukryciem Stwórcy.Kiedyczłowiek zostaje naprawiony, to ten sam poziom staje się dla niego otwarciem Stwórcy, światła.Więc ka\dypoziom jest z jednej strony ukryciem Stwórcy, a z drugiej jego otwarciem.Ka\dy poziom przedstawia sobą określony poziom właściwości Stwórcy.Przypuśćmy, \e Zwiat Nieskończonościodpowiada w 100% właściwościom Stwórcy, i to jest najwy\szy poziom.Wówczas nasz świat opowiada 0% właściwości Stwórcy.I reszta całości stworzenia wszystkich światów znajdujesię pomiędzy nimi, podzielona na 125 poziomów, które odpowiadają 125-ciu miarom właściwości Stwórcy.Jak ju\ powiedziano, niezbędnym jest pozbyć się egoizmu, dlatego \e egoizm - jest niepełnowartościowym kli.Jak tylko ono zaczyna odczuwać nasłodzenie, odczucie nasłodzenia natychmiast zabija samo \yczenie, naskutek czego gaśnie równie\ samo nasłodzenie.Z tego wynika, \e po wypełnieniu \yczenia, nasłodzenienatychmiast znika.Czyli egoistyczne kli - jest to kli, które nigdy nie mo\e odczuć napełnienia nasłodzeniem.Egoizm jest nam dany wyłącznie dlatego, \ebyśmy naprawili go do takiego stopnia, byśmy mogli odczuwać nimwieczne doskonałe nasłodzenie.Człowiek odczuwa, \e osiągnął jakiś poziom tylko wtedy, gdy wzniósł się na niego.Wtedy wie, na jakim poziomieznajduje się i jakie schodki przeszedł.Przed sobą widzi następny stopień, na który jeszcze będzie musiał sięwznieść.Na miarę tego, jak on powa\nie zajmuje się prawdziwą Kabbalą korzystając z prawdziwych ksią\ek,wynika u niego rozumienie następnego poziomu, który znajduje się przed nim.http://akademia.kabbala.pl/index.php?view=article&catid=3%3Aksiega-przedmow&i.2010-01-25 Wstęp do nauki Kabbala Page 14 of 26Na początku on odczuwa tylko ukrycie tego poziomu, czyli to, \e Stwórca ukrywa się odprzeda nim w nim.Pózniej, człowiek zaczyna rozumieć, jakie właściwości są u Stwórcy i w jaki sposób ma te właściwości nabyć.Natej drodze jest wiele etapów, lecz najcię\szy jest pierwszy.W porównaniu do pierwszego, osiągnięcie resztyschodków jest o wiele l\ejsze.Wynika to z tego, \e na pierwszym poziomie rodzą się największe kelim - \yczenia: akurat te kelim, którewynikają na pierwszym poziomie, pózniej objawiają się na ostatnim, dlatego \e jest wzajemny związekzale\ności pomiędzy światami i pojemnikami.Teraz znajdujemy się w takim stanie, i\ nie wiemy, z jakich kelim w rzeczywistości korzystamy.Chocia\wykorzystujemy bardzo wielkie kelim, w naszych odczuciach, póki co, one jeszcze nie są przejawione.Największy awijut z szoresz, alef, bet, gimel, dalet - jest w świecie Asia.Lecz największy ekran znajduje się wświecie Adam Kadmon - jest to ekran dalet, w świecie Acilut - gimel, w Bria - bet, w Jecira - alef, w Asia -szoresz.Zawsze trzeba zwracać uwagę na to, o czym mówimy - czy o ekranie, czy o \yczeniu, w które jest ubrany ekran.Dlatego nasza praca na danym etapie jest najcię\sza.Wyjść z tego świata w świat duchowy - jest największymproblemem w całej duchowej pracy człowieka.Pózniej u człowieka pojawiają się ju\ inne problemy, praca równie\ u niego zupełnie inna: ju\ wiadomo, conale\y zrobić, ma ju\ pojęcie o swoich 10-ciu sfirotach, które zdobył, i niewielkie, ale rzeczywiste pojęcie całegostworzenia.Przecie\ całe stworzenie zbudowane jest według jednej zasady.I je\eli człowiek ma swoje 10 nawetnajmniejszych sfirot, on ju\ wie, o czym mówi się w Torze, chocia\by na poziomie swoich 10-ciu sfirot.Je\eli na przykład przyprowadzić człowieka z d\ungli w cywilizowany świat, to on nie będzie wiedział jakwykorzystać technikę.Człowiek, który wyrósł w rozwiniętym kraju, mo\e nie wiedzieć, co odbywa się wwewnętrznych procesach mechanizmu, ale jak z nich korzystać on wie, poniewa\ \yje i jest otoczony nimi.Taksamo i człowiek, który wyszedł na najni\szy poziom duchowego świata, ma minimalne wyobra\enie oduchowości.On ma ju\ określone chocia\ najmniejsze kelim.A grubsze procesy osiąga się na wy\szychpoziomach.Je\eli u człowieka pojawił się ekran, on czyni ziwug de-akaa i otrzymuje wewnątrz siebie wewnętrzne światło,które daje mu wyobra\enie o duchowym.Na zewnątrz nie odczuwamy niczego: nawet ten świat my równie\odczuwamy wewnątrz siebie.Mało tego, wewnątrz siebie my odczuwamy duchowy świat.Właśnie to wewnętrzneświatło, które wypełnia kli i daje tą miarę, którą my nazywamy poziomem lub schodkiem, lub światłem poziomu"nefesz", "ruach", "neszama", "haja", "jechida".śeby poruszać się do przodu, człowiek powinien stale wchłaniać i przepuszczać przez siebie kabbalistyczneteksty, cały czas być tym napełniony.Nie ma \adnej innej metody, oprócz uczenia Kabbaly zgodnie zprawdziwymi ksią\kami, korekty nauczyciela i obecności grupy.Znaczenie ogólnych wysiłków jest bardzowielkie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl