[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ewolucja anthropos jest podobna.Obawiamy się, że nasz świat rozpadnie się i zadajemy sobiepytanie czy kiedykolwiek potem się scali.Pary i grupy schodzą się, rozchodzą i ponownie tworzą.Różnica między ewolucją pary, rodziny, grupy, narodu czy planety a ewolucją jednostki polegatylko na tym, że w wypadku jednostki ewolucja jest bardziej gwałtowna.Zadowalające rozwiązaniekonfliktu między poszczególnymi częściami osobowości można często osiągnąć w ciągu godziny;aby uzyskać ten sam efekt w pracy z rodziną potrzebne są na ogół trzy lub cztery sesje.Jednostkajest wobec swoich części w zupełnie innej sytuacji niż para czy grupa.Dana osoba może obawiaćsię śmierci, ale raczej nie powstrzymuje jej to od badania różnych części samej siebie i1Tu wkradła się podwójna pomyłka.Prawdopodobnie Mindell miał na myśli nie Atmana lecz Brahmana wrozumieniu Hinduizmu a nie Buddyjskim.Atman - w Hinduizmie oznacza oddech lub duszę i zasadę życia.Wierzy się, że atman, inaczej dusza indywidualna, jest tożsamy z Brahmanem, duszą świata, boskością.Wfilozofii hinduskiej termin ten określa prawdziwą esencję wszystkiego, a w szczególności wszechświata.Uznaje się, że atman jest jedyną rzeczą, która w ogóle istnieje, nieśmiertelną substancją przemieszczającąsię z ciała do ciała".W Buddyzmie zaś, jeżeli w ogóle odwołuje się do terminu Atman, to jest on kojarzony zaspektami ja, które wiążą ludzi w Samsarze.(przyp.J.Filip Fronczak)Arnold Mindell  Zniące ciało w związkach 69  podejmowania prób ich połączenia.Para musi podjąć większe ryzyko: partnerzy nigdy nie sąpewni, czy ich związek utrzyma się, czy zniesie napięcia związane ze wzrostem i rozwojem.Mitologia mówi nam, że kiedy anthropos umiera, jego ciało rozpada się, a części łączą w nowysposób.Tak więc podziały grup lub rodziny stwarzają jednostkom szanse połączenia się nanowych zasadach.Poprzednio były one tylko częściami rodziny, teraz są częściami świata.Czy tomożliwe, że tak wiele rozstań ma obecnie miejsce po to, byśmy mogli doświadczyć siebie nie tylkojako części rodziny, ale również jako części świata?Globalne śniące ciałoAby przybliżyć zrozumienie globalnego śniącego ciała, które organizuje relacje międzyludzkie,posługiwałem się wieloma pojęciami z zakresu psychologii, mitologii, fizyki i teorii śniącego ciała.Spróbujemy teraz zebrać cechy charakterystyczne globalnego śniącego ciała i pokazać jegozwiązek z innymi teoriami i systemami.Zwróćcie uwagę na to, że w globalnym śniącym ciele:" całość jest kształtowana według wzorca;" każda część zawiera całość;" każda część jest związana przyczynowo i nieprzyczynowo ze wszystkimi innymi częściami;" całość sama tworzy się i uzdrawia;" całość może ulec samozniszczeniu lub wywołać swoją chorobę;" całość charakteryzuje się cechami mitycznymi;" całość ma zmienną zasadę wypełniania;" całość ma ludzkie właściwości;" całość jest celem rozwoju ludzkiego.Pojęcie globalnego śniącego ciała (wraz z koncepcją pola i hologramu, a także teoriami śniącegociała i anthropos) pomaga nam wprowadzać ład do tego, co widzimy, czujemy i słyszymy będąc wkontakcie z jednostkami, grupami, parami i rodzinami.Aspekty relacji, które trudno zrozumieć wramach paradygmatów koncentrujących się na jednostce bądz rodzinie, można uporządkowaćprzy użyciu koncepcji globalnego śniącego ciała.Globalne śniące ciało to postać anthropos.Maswój proces, własne życie i śmierć, tak jak każdy z nas.Mit o tworzeniu i niszczeniu anthropos, ostawaniu się człowiekiem i  śnieniu siebie do istnienia wyjaśnia, w jaki sposób pary łączą się irozchodzą, zmagając się ze swoim rozwojem na podobieństwo jednostek.Określanie i rozdzielanie różnych części siebie jest istotą świadomości.Anthropos równieżrozszerza świadomość samego siebie dzięki okresom zmagam i przywracania jedności.Podobniejak my dowiadujemy się czegoś więcej o swoim brzuchu, gdy nas boli, anthropos dowiaduje sięwięcej o nas, kiedy mamy kłopoty.Odkrywa wówczas, w jaki sposób odnosimy się do otoczenia, wktórym żyjemy [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • igraszki.htw.pl