[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.4 dyrektywy, albo jeśli żadna z grup pracowniczych w łączących się spółkach nie była objęta żadną formą "współdecydowania" o losach spółki.Dla Polski oznacza to, że jeśli w przyszłości rząd polski zamierzałby skorzystać z opcji przewidzianej przez art.7 § 3 dyrektywy i nie implementować postanowień dyrektywy o „współzarządzaniu” w wypadku fuzji, to wtedy rejestracja połączonych spółek jako SE byłaby tylko możliwa w sytuacji, jeśli zawarta została dobrowolna umowa między pracodawcami i pracownikami w tym zakresie lub gdyby połączyłyby się spółki np.z Polski i Francji lub Hiszpanii, względnie z jakiegokolwiek państwa, którego ustawodawstwo nie przewiduje przy rejestracji spełnienia wymogu uregulowania kwestii udziału pracowników w zarządzaniu spółką.Artykuł 7 § 3 jest jednym wyjątkiem od zasady jednolitości obowiązywania dyrektywy i odbiera prawo do rejestracji połączonych spółek jako SE zgodnie z ustawodawstwem państwa, które skorzystało z przewidzianej w nim opcji, jeżeli nie zawarta została dobrowolna umowa między pracodawcą a pracownikami, lub jeśli przynajmniej jedna z łączących się spółek była poddana reżimowi współzarządzania.Jeżeli jednak Polska zdecyduje się na pełną implementację dyrektywy również w przypadku fuzji decydując się na pełne obowiązywania przepisów wynikających z części trzeciej aneksu do dyrektywy, wtedy dla wprowadzenia w życie obowiązkowych reguł ustalania składu organu reprezentującego pracowników w zarządzie wystarczy, że przynajmniej 25 proc.z całkowitej liczby pracowników we wszystkich uczestniczących w fuzji spółkach było przed rejestracją SE objętych systemem „współzarządzania”.Przypadek fuzji spółek był tym, o który toczyły się najzagorzalsze spory.Tym niemniej zakres dyrektywy i statutu nie ogranicza się do możliwości stworzenia SE tylko przez połączenie się spółek.Możliwe jest również utworzenie SE poprzez:lstworzenie holdingu składającego się ze spółek podlegających uregulowaniom prawa prywatnego lub publicznego zarejestrowanych w co najmniej dwóch państwach członkowskich,llutworzenie wspólnej filii spółek zarejestrowanych w co najmniej dwóch państwach członkowskich,llprzekształcenie (fr.transformation) spółki akcyjnej w spółkę SE, jeżeli miała ona przynajmniej przez dwa lata filie w innym państwie członkowskim.Jednak w tych przypadkach, innych niż fuzja spółek, państwa członkowskie nie maj ą możliwości skorzystania z podobnej możliwości wyboru, jaką pozostawia im art.7 § 3 dyrektywy.I tak w przypadku:llprzekształcenia spółki w SE, jeśli reguły przewidziane przez państwo członkowskie dotyczące udziału pracowników w zarządzaniu spółką były stosowane do przekształcanej spółki, powinny one być stosowane, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych przez art.7 dyrektywy, w tej samej mierze w stosunku do nowej SE,llstworzenia holdingu lub utworzenia filii, reguły dotyczące rejestracji SE w państwie członkowskim powinny przewidywać określoną formę udziału pracowników w zarządzaniu spółką, jeżeli:la) przed rejestracją jakakolwiek forma „współzarządzania” sprawami spółki obejmowała co najmniej 50 proc.pracowników we wszystkich spółkach,b) przed rejestracją jakakolwiek forma „współzarządzania” sprawami spółki obejmowała mniej niż 50 proc.pracowników we wszystkich spółkach i jeżeli specjalny organ negocjacyjny tak zadecyduje.Na dzień dzisiejszy, mając na uwadze prawie trzyletni okres vacatio legis obu instrumentów prawnych, trudno jest przedstawić wszystkie korzyści płynące z przyjęcia przez Radę rozporządzenia i dyrektywy umożliwiających tworzenie Spółek Europejskich.Bez wątpienia jednak przyjęte regulacje pozwalają na dużo większą elastyczność spółkom, które chcą efektywniej konkurować na rynkach więcej niż jednego państwa członkowskiego.Ma to szczególne znaczenie przy przejściu do realizacji trzeciego etapu unii walutowej, w którym wspólna waluta euro stanie się jedynym obowiązującym środkiem płatniczym w państwach członkowskich.Ponadto zrozumienie przedstawionego powyżej mechanizmu implementacji dyrektywy uzupełniającej rozporządzenie o statucie SE, a szczególnie jej przepisów dotyczących udziału pracowników w zarządzaniu spółką w przypadku fuzji spółek, który to sposób implementacji może znacznie różnić się pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi, może okazać się niezwykle pomocne dla polskich przedsiębiorców po wejściu Polski do Unii Europejskiej.Wykład IX - Pytania kontrolne.1.W jakim celu może być tworzona spółka z ograniczona odpowiedzialnością?2.Jakie są podstawowe cechy spółki z o.o.?3.Jak założyć spółkę z o.o.?4.Jakie organy spółki z o.o.przewiduje kodeks spółek handlowych?5.Jakie są obowiązki wspólników w spółce z o.o.?6.Jakie są podstawowe cechy spółki akcyjnej?7.Co to są akcje?8.Na czym może polegać uprzywilejowanie akcji?9.Jakie organy spółki akcyjnej przewiduje kodeks spółek handlowych?10.Które spółki handlowe posiadają osobowość prawną?WYKŁAD XI - PODATKI W DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.Temat 1: Struktura systemu podatkowego w Polsce.Wszyscy przedsiębiorcy są zobowiązani płacić podatki.Za niedopełnienie tych obowiązków lub ich niewłaściwe spełnianie grożą określone sankcje, które w konsekwencji mogą zagrażać bytowi przedsiębiorstwa a nawet często samemu przedsiębiorcy.Przepisy prawne dotyczące podatków powinny zatem być jasne, czytelne i stabilne.Rzeczywistość jest jednak inna.Przepisy podatkowe to jedna z najczęściej zmieniających się dziedzin prawa.Pisząc skrypt mam równocześnie świadomość, że w ciągu najbliższych miesięcy Parlament uchwali ustawy znów zmieniające polski system podatkowy.Dlatego też wykład został ograniczony do podstawowych zasad systemu podatkowego oraz przyjętego w Unii Europejskiej podziału na podatki bezpośrednie i pośrednie.Wykład na bieżąco zostanie uzupełniony dostępnymi na stronie internetowej WSTE oraz w centrach informacyjnych aktualnymi tekstami ustaw podatkowych z komentarzem.System podatkowy.Podatki należą do danin publicznych umożliwiających funkcjonowanie państwa i spełniania przez nie funkcji publicznych.Historycznie wykształciły się trzy podstawowe rodzaje danin publicznych:ldaniny rzeczowe, np
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pokrewne
- Strona pocz±tkowa
- Lee Goldberg Detektyw Monk 03 Detektyw Monk i strajk policji
- Lumley.Brian. .[Psychomech.03]. .Psychoamok
- Jeffries Sabrina Lord 03 Niebezpieczny lord
- Coulter Catherine Baron 03 Szalony baron
- Reynard Sylvan Piekło Gabriela 03 Pokuta Gabriela
- Ortolon Julie Prawie idealnie 03 Zbyt idealnie
- Vinge Joan D Królowe 03 Królowa Lata Powrót
- Eo Turgenjev, Ivan Patroj kaj filoj
- Tolle, Eckhart Jetzt! Die Kraft der Gegenwart
- Maurice Druon Cykl Królowie Przeklęci (1) Król z żelaza
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- apo.htw.pl